Samira Rosén ny Head of Treasury på Nordax

Samira Rosén har rekryterats som ny Head of Treasury. Samira börjar sin tjänst idag den 1 september och kommer närmast från rollen som Head of Accounting & Valuation på Brummer & Partners Fund Services.

Samira har en gedigen erfarenhet inom den finansiella sektorn med ett starkt ledarskapsfokus. Senast kommer hon från rollen som Head of Accounting & Valuation på Brummer & Partners Fund Services. Innan dess har hon varit chef på Finansinspektionen bland annat för likviditetsfrågor och Head of Treasury på Kaupthing Bank Sverige.

”Vi är mycket glada för att Samira har valt att komma till Nordax. Med den erfarenhet Samira har kring att leda och utveckla verksamheter kommer hon att kunna bidra till den fortsatta utvecklingen av treasuryfunktionen som är en viktig komponent i Nordax fortsatta tillväxtresa”, säger Lennart Erlandson, CFO Nordax.

Lennart Erlandson, CFO

Andreas Frid, ansvarig för investerarrelationer

Tel: 0705 290 800

Nordax är en ledande nischbank i Nordeuropa och erbjuder in- och utlåning till mer än 150 000 kunder i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Nordax har ungefär 200 anställda och de är alla samlade under ett tak på kontoret i Stockholm. Vår kreditprövningsprocess är vår kärnkompetens, den är grundlig, sund och datadriven. Våra kunder är finansiellt stabila personer. Den typiska kunden är cirka 50 år och har en inkomst som är högre än det nationella genomsnittet. Den 30 juni 2017 uppgick utlåningen till 13,1 miljarder kronor och inlåningen från allmänheten till 8,4 miljarder kronor. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och Nordax sparkonton omfattas av den statliga insättningsgarantin. För mer information, se www.nordaxgroup.com. För mer information om Nordax kunderbjudanden, gå gärna in på respektive lands webbplats: www.nordax.se, www.nordax.no, www.nordax.fi och www.nordax.de.