Valberedningen för Nordax Group

Följande tre ägarrepresentanter utgör Nordax Group AB (publ) valberedning:

• Andrew Rich, Vision Capital Partners VII LP och Vision Capital Partners VII A LP (ordförande)
  • Hans Hedström, Carnegie fonder och
  • Ulrika Danielson, Andra AP-fonden.

I april 2015 beslöt årsstämman att representanter för de tre största aktieägarna per den 31 augusti 2015 ska ingå i valberedningen. Valberedningen utgörs av representanter för de största aktieägarna som valt att delta i valberedningsarbetet.

Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen inför årsstämman 2016 kan göra det genom att skicka e-post till ir@nordax.se eller skriva till: Nordax Group, Att: Valberedningen, Box 23124, 104 35 Stockholm.

Åse Lindskog, ansvarig för media och investerarrelationer, Nordax

E-post: ir@nordax.se

Nordax är en ledande nischbank i Norden och erbjuder in- och utlåning till ungefär 95 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Nordax har ungefär 200 anställda och de är alla samlade under ett tak på kontoret i Stockholm. Nordax grundades av sex entreprenörer med gedigen erfarenhet av riskhantering. Vår kreditprövningsprocess är vår kärnkompetens, den är grundlig, sund och datadriven. Våra kunder är finansiellt stabila och befinner sig mitt i livet. Den 30 juni 2015 uppgick utlåningen till 10,4 miljarder kronor och inlåningen från allmänheten till 6,4 miljarder kronor. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och Nordax sparkonton omfattas av den statliga insättningsgarantin. För mer information, se www.nordaxgroup.com.