Välkommen till Nordax årsstämma 2017

Aktieägarna i Nordax Group AB (publ) kallas genom bifogat dokument till årsstämma torsdagen den 27 april klockan 09.00 i Bryggarsalen, Norrtullsgatan 12 N, Stockholm.

Aktieägare är välkomna från kl. 08.00. Före stämman serveras kaffe och smörgås.

Anmälan m.m.

Aktieägare som önskar delta vid årsstämman ska dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken fredagen den 21 april 2017, dels anmäla sitt deltagande vid årsstämman till bolaget senast fredagen den 21 april 2017.

Anmälan om deltagande vid årsstämman ska göras antingen på Nordax webbplats www.nordaxgroup.com, skriftligen per post till Nordax Group AB, c/o Euroclear Sweden AB, ”Årsstämma 2017”,  Box 191, 101 23 Stockholm eller per telefon till 08-402 92 09.

Vid anmälan ska följande uppgifter uppges: namn, person-/organisationsnummer, adress, telefonnummer (dagtid), registrerat aktieinnehav, uppgift om eventuella biträden (högst två) och i förekommande fall uppgift om ställföreträdare eller ombud.

Inträdeskort, som ska visas upp vid entrén i stämmolokalen, kommer att skickas ut med början lördagen den 22 april 2017.

Läs hela kallelsen i bifogat dokument. Kallelsen i sin helhet finns också på www.nordaxgroup.com där det också går bra att anmäla sig.

Andreas Frid, ansvarig investerarrelationer, Nordax

Tel: +46 705 29 08 00

E-post: ir@nordax.se

Nordax är en ledande nischbank i Nordeuropa som erbjuder in- och utlåning till privatpersoner i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Vid årsskiftet hade Nordax knappt 150 000 in- och utlåningskunder. Nordax har ungefär 200 anställda och de är alla samlade  på ett kontor i Stockholm. Vår kreditprövningsprocess är en av våra kärnkompetenser, den är grundlig, sund och datadriven. Våra kunder är finansiellt stabila personer. Den typiska kunden är cirka 50 år och har en inkomst som är högre eller i nivå  än det nationella genomsnittet. Den 31 december 2016 uppgick utlåningen till 12,8 miljarder kronor och inlåningen från allmänheten till 7,1 miljarder kronor. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och Nordax sparkonton omfattas av den statliga insättningsgarantin. För mer information, se www.nordaxgroup.com. För mer information om Nordax kunderbjudanden, gå gärna in på respektive lands webbplats: www.nordax.se, www.nordax.no, www.nordax.fi och www.nordax.de.