Frans Lindelöw - ny chef för Nordea Securities

Frans Lindelöw - ny chef för Nordea Securities Nordea Securities har rekryterat Frans Lindelöw att leda verksamheten. Frans Lindelöw, 40, har 15 års erfarenhet av internationell bankverksamhet när han tillträder sin post vid Nordea Securites den 2 september. Närmast kommer han från HSBC i London där han var verkställande direktor och chef för European Equities. Frans Lindelöw har även varit chef för HSBC:s Stockholmskontor, varit Vice President för Institutional Sales (derivat och aktiehandel) på Salomon Brothers i London, och innehaft olika befattningar inom finanssektorn såväl i Norden som utomlands. Frans Lindelöw tog civilekonomexamen vid Stockholms universitet 1985. Nordea Securites erbjuder investmentbanktjänster genom sina kontor i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Storbritannien och USA. Cirka 600 medarbetare erbjuder sektorbaserad aktieanalys, aktieförsäljning och - handel samt corporate finance. Nordea Securities ingår i Corporate and Institutional Banking, ett av Nordeas tre affärsområden. För ytterligare information: Markku Pohjola, chef för Corporate and Institutional Banking, +358 9 165 42245 Erik Evrén, chef för Group Media Relations, +46 8 614 8611 Nordea är den ledande finanskoncernen i Norden och Östersjöregionen och bedriver verksamhet inom tre affärsområden: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking och Asset Management & Life. Koncernen har över 10 miljoner kunder och 1 245 bankkontor i 22 länder. Nordeakoncernen hör till världens främsta Internetbanker med 3,1 miljoner e-kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00320/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Köpenhamn. Läs mer om oss på www.nordea.com.