Kommunikationsdirektör Jan Larsson lämnar Nordea

Jan Larsson, kommunikationsdirektör och chef för Group Identity & Communications i Nordea, har accepterat ett erbjudande om att bli biträdande partisekreterare för Socialdemokraterna och ansvarig för partiets valkampanj.

- Jag vill tacka Janne för hans bidrag till att forma framtidens relationsbank genom att utveckla Nordeas kommunikation, både internt och externt. Jag önskar honom stort lycka till i hans nya jobb, säger Nordeas koncernchef Christian Clausen.

Claus Christensen, som leder enheten Strategy and Coordination inom Group Identity & Communications, tar över hans ansvarsområden och blir tillförordnad kommunikationsdirektör från och med idag. Jan Larsson, som har varit kommunikationsdirektör i drygt fyra år, kommer att vara kvar som anställd i Nordea till 1 september för att säkerställa en bra överlämning av arbetsuppgifter och ansvar.

För ytterligare information:
Erik Durhan, presschef, tel 08 534 914 36

Nordeas vision är att vara en ”great European bank”, erkänd för sina medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare. Vi gör det möjligt för våra kunder att nå sina mål genom att erbjuda ett brett urval produkter, tjänster och lösningar inom bank, kapitalförvaltning och försäkring. Nordea har cirka 11 miljoner kunder, cirka 650 kontor och är en av Europas tio största fullservicebanker mätt i börsvärde. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Copenhagen. Mer information: www.nordea.com