Kommunikationsdirektör Jan Larsson lämnar Nordea

Jan Larsson, kommunikationsdirektör och chef för Group Identity & Communications i Nordea, har accepterat ett erbjudande om att bli biträdande partisekreterare för Socialdemokraterna och ansvarig för partiets valkampanj.

- Jag vill tacka Janne för hans bidrag till att forma framtidens relationsbank genom att utveckla Nordeas kommunikation, både internt och externt. Jag önskar honom stort lycka till i hans nya jobb, säger Nordeas koncernchef Christian Clausen.

Claus Christensen, som leder enheten Strategy and Coordination inom Group Identity & Communications, tar över hans ansvarsområden och blir tillförordnad kommunikationsdirektör från och med idag. Jan Larsson, som har varit kommunikationsdirektör i drygt fyra år, kommer att vara kvar som anställd i Nordea till 1 september för att säkerställa en bra överlämning av arbetsuppgifter och ansvar.

För ytterligare information:
Erik Durhan, presschef, tel 08 534 914 36

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Köpenhamn. Läs mer om oss på www.nordea.com.