Nordea fokuserar på den pågående interna omvandlingen

Den holländska finanstidningen NRC spekulerade i torsdags kväll om en fusion mellan Nordea och ABN Amro. Övriga internationella medier har följt efter.

– Nordea kommenterar aldrig rykten och spekulationer och jag tänker inte göra det den här gången heller, säger vd Casper von Koskull.

– Vi fokuserar helt och hållet på den pågående omvandlingen i Nordea, däribland stora projekt som förenklingsprogrammet och arbetet med vår företagskultur

För ytterligare information:

Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, tel 072 235 05 15
Helga Baagøe, chef för Group External Communications, tel 072 141 18 07

Taggar:

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.