Nordea fokuserar på den pågående interna omvandlingen

Den holländska finanstidningen NRC spekulerade i torsdags kväll om en fusion mellan Nordea och ABN Amro. Övriga internationella medier har följt efter.

– Nordea kommenterar aldrig rykten och spekulationer och jag tänker inte göra det den här gången heller, säger vd Casper von Koskull.

– Vi fokuserar helt och hållet på den pågående omvandlingen i Nordea, däribland stora projekt som förenklingsprogrammet och arbetet med vår företagskultur

För ytterligare information:

Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, tel 072 235 05 15
Helga Baagøe, chef för Group External Communications, tel 072 141 18 07

Taggar:

Nordeas vision är att vara en ”great European bank”, erkänd för sina medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare. Vi gör det möjligt för våra kunder att nå sina mål genom att erbjuda ett brett urval produkter, tjänster och lösningar inom bank, kapitalförvaltning och försäkring. Nordea har cirka 11 miljoner kunder, cirka 650 kontor och är en av Europas tio största fullservicebanker mätt i börsvärde. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Copenhagen. Mer information: www.nordea.com