Nordea och staden Vilnius ingår två låneavtal

Nordea och staden Vilnius ingår två låneavtal Nordea Bank och de lokala myndigheterna i Vilnius, Litauen, har ingått avtal om två lån till ett sammanlagt värde av cirka 12,7 miljoner euro. Nordea vann den slutliga anbudstävlan som anordnades av låntagaren. Det första lånebeloppet uppgår till 6,87 miljoner euro och det andra till 5,79 miljoner euro. Löptiden är sju år för båda lånen. Lånen ska användas till infrastrukturinvesteringar i Vilnius. - Samarbetet med Vilnius stad stärker vår ställning som en viktig finansiell institution på den litauiska marknaden, säger Petri Loikkanen, chef för Nordea Lithuania. För ytterligare information: Petri Loikkanen, Nordea Lithuania, +370 2 361 301, +370 687 888 63 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, +358 9 165 42652 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01100/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Köpenhamn. Läs mer om oss på www.nordea.com.