Nordea och staden Vilnius ingår två låneavtal

Nordea och staden Vilnius ingår två låneavtal Nordea Bank och de lokala myndigheterna i Vilnius, Litauen, har ingått avtal om två lån till ett sammanlagt värde av cirka 12,7 miljoner euro. Nordea vann den slutliga anbudstävlan som anordnades av låntagaren. Det första lånebeloppet uppgår till 6,87 miljoner euro och det andra till 5,79 miljoner euro. Löptiden är sju år för båda lånen. Lånen ska användas till infrastrukturinvesteringar i Vilnius. - Samarbetet med Vilnius stad stärker vår ställning som en viktig finansiell institution på den litauiska marknaden, säger Petri Loikkanen, chef för Nordea Lithuania. För ytterligare information: Petri Loikkanen, Nordea Lithuania, +370 2 361 301, +370 687 888 63 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, +358 9 165 42652 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01100/wkr0002.pdf

Nordeas vision är att vara en ”great European bank”, erkänd för sina medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare. Vi gör det möjligt för våra kunder att nå sina mål genom att erbjuda ett brett urval produkter, tjänster och lösningar inom bank, kapitalförvaltning och försäkring. Nordea har cirka 11 miljoner kunder, cirka 650 kontor och är en av Europas tio största fullservicebanker mätt i börsvärde. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Copenhagen. Mer information: www.nordea.com