Nordea presenterar resultatet för andra kvartalet 2017 torsdagen den 20 juli

Rapporten publiceras cirka kl 07.00.

Presskonferens
Tid: 08.30 Registreringen öppnar kl 08.00. Av säkerhetsskäl måste giltigt id-kort uppvisas.
Plats: Mäster Samuelsgatan 17 i Stockholm

Vd och koncernchef Casper von Koskull presenterar resultatet.
Presentationen ges på engelska och kan följas i realtid på www.nordea.com där också presentationsmaterialet publiceras.

För att delta i presskonferensen, vänligen kontakta Petter Brunnberg på Nordea, mejladress petter.brunnberg@nordea.com .

För att följa presskonferensen med vd och delta i den efterföljande frågestunden (som börjar kring kl 09.00, med Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, och Rodney Alfvén, chef för Investor Relations), vänligen ring +44(0)20 3427 1910, eller 08 5033 6539, kod 9955905, senast kl 08.20.

Efter konferensen läggs en indexerad uppspelning ut på www.nordea.com . Det går också att höra en uppspelning till och med den 27 juli på tel +44 (0) 20 3427 0598, eller 08 5051 3897, kod 9955905.

Presentation för analytiker och investerare i London den 21 juli
Tid: 08.00 lokal tid
Plats: Hyatt Regency London, 30 Portman Square, London W1H 7BH.

Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, Heikki Ilkka, Group CFO, Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, och Pawel Wyszynski, Senior IR Officer, deltar. Presentationen, inklusive frågestund, väntas vara cirka en timme.

För att delta, kontakta Jinnie Kane hos Carnegie, mejladress: jinnie.kane@carnegie.co.uk .

Delårsrapporten publiceras i sin helhet på engelska och svenska. Ett pressmeddelande med ett sammandrag av resultatet publiceras på engelska, svenska, danska, finska och norska.

För ytterligare information:
Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, tel 072 235 0515
Petter Brunnberg, presschef Sverige, tel 073 866 1087

Nordeas vision är att vara en ”great European bank”, erkänd för sina medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare. Vi gör det möjligt för våra kunder att nå sina mål genom att erbjuda ett brett urval produkter, tjänster och lösningar inom bank, kapitalförvaltning och försäkring. Nordea har cirka 11 miljoner kunder, cirka 650 kontor och är en av Europas tio största fullservicebanker mätt i börsvärde. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Copenhagen. Mer information: www.nordea.com