Nordea presenterar resultatet för första kvartalet 2013 onsdagen den 24 april 2013

Pressmeddelandet publiceras cirka kl 7.00.

Presskonferens
Tid: 9.30
Plats: Regeringsgatan 59, Stockholm

Christian Clausen, vd och koncernchef presenterar resultatet och svarar på frågor. Presentationen ges på engelska och kan följas i realtid på www.nordea.com där också presentationsmaterialet publiceras. Därefter presenterar Lennart Jacobsen, Sverigechef, resultatet för den svenska verksamheten.

Internationell telefonkonferens för analytiker
Tid: 14.30
För att delta: ring +44 (0) 20 3427 1912, bekräftelsekod 6639674#, senast tio minuter innan (14.20).

Christian Clausen, vd och koncernchef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, och Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, deltar. Efter några korta presentationer från ledningen följer en mer detaljerad frågestund.

Efter telefonkonferensen läggs en indexerad uppspelning ut på www.nordea.com. Det går också att höra en uppspelning t o m den 1 maj på tel +44 (0) 20 3427 0598, kod 6639674#.

Presentation för analytiker och investerare i London den 25 april
Tid: 12.30 lokal tid
Plats: The Langham Hotel, 1C Portland Place, Regent Street, London W1B 1JA

Christian Clausen, vd och koncernchef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, Andreas Larsson, Senior IR Officer, och Emma Nilsson, IR Officer, deltar. Presentationen, inklusive frågestund, väntas vara cirka en timme.

För att delta, kontakta Alicia von Sobbe-Grimberg på Credit Suisse, e-postadress alicia.vonsobbe-grimberg@credit-suisse.com

För ytterligare information:
Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, tel 08 614 78 80
Erik Durhan, presschef, tel 08 534 914 36

Taggar:

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.