Nordea presenterar resultatet för första kvartalet 2015 onsdagen den 29 april 2015

Med början första kvartalet 2015 kommer Nordea att publicera en delårsredogörelse i stället för en delårsrapport för första och tredje kvartalet varje år.

Delårsredogörelsen publiceras cirka kl 07.00.

Presskonferens
Tid: 09.30
Plats: Smålandsgatan 17, Stockholm

Vd och koncernchef Christian Clausen presenterar resultatet.

Presentationen ges på engelska och kan följas i realtid på www.nordea.com där också presentationsmaterialet publiceras. Efter presentationen följer en webbsänd frågestund med Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, och Ari Kaperi, Group CRO.

Internationell telefonkonferens för analytiker
Tid: 14.30

För att delta, ring +44(0)20 3427 0503, bekräftelsekod 6910869# senast kl 14.20.
Christian Clausen, vd och koncernchef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, och Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, deltar. Efter en kort presentation från ledningen följer en frågestund.
Efter telefonkonferensen läggs en indexerad uppspelning ut på www.nordea.com. Det går också att höra en uppspelning t o m den 6 maj på tel +44 (0) 20 3427 0598, kod 6910869#.

Presentation för analytiker och investerare i London den 30 april
Tid: 12.00 lokal tid
Plats: Corinthia Hotel, Whitehall Place, London SW1A 2BD

Christian Clausen, vd och koncernchef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, Andreas Larsson, Senior IR Officer, och Emma Nilsson, Senior IR Officer, deltar. Presentationen, inklusive frågestund, väntas vara cirka en timme. Lunch kommer att serveras.

För att delta, kontakta Veronica Molina på Carnegie, e-postadress: veronica.molina@carnegie.co.uk

Delårsredogörelsen på engelska och svenska
Delårsredogörelsen publiceras på engelska och svenska. Ett pressmeddelande med ett sammandrag av resultatet publiceras på engelska, svenska, danska, finska och norska.

För ytterligare information:
Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, tel 072 235 05 15
Petter Brunnberg, pressekreterare, tel 073 866 10 87

Taggar:

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Köpenhamn. Läs mer om oss på www.nordea.com.