Nordea presenterar resultatet för första kvartalet tisdagen den 24 april 2012

Pressmeddelandet publiceras cirka kl 7.00.

Press- och analytikerkonferens
Tid: 9.30
Plats: Smålandsgatan 17, Stockholm

Vd och koncernchef Christian Clausen presenterar resultatet och svarar på frågor. Press- och analytikerkonferensen och det efterföljande analytikermötet hålls på engelska och kan följas i realtid på www.nordea.com där också presentationsmaterialet publiceras.

Internationell telefonkonferens för analytiker
Tid: 15.30
För att delta: ring +44 (0) 20 7784 1036, bekräftelsekod 4158737#, senast tio minuter innan (15.20).

Christian Clausen, vd och koncernchef, Fredrik Rystedt, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, och Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, deltar. Efter några korta presentationer från ledningen följer en mer detaljerad frågestund.

Efter telefonkonferensen läggs en indexerad uppspelning ut på www.nordea.com. Det går också att höra en uppspelning t o m den 1 maj på tel +44 (0) 20 7111 1244, kod 4158737#.

Presentation för analytiker och investerare i London den 25 april
Tid: 08.00 lokal tid
Plats: J.P. Morgan Cazenove Offices, 10 Aldermanbury, London EC2V 7RF

Fredrik Rystedt, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, och Andreas Larsson, Senior IR Officer, deltar. Presentationen, inklusive frågestund, väntas vara cirka en timme.

För att delta, vänligen kontakta Amy Youlden på amy.r.youlden@jpmorgan.com
(+44 (0)207 134 91 38).

För ytterligare information:

Erik Durhan, pressekreterare, 072 728 1710
Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, 08 614 7880

Taggar:

Nordeas vision är att vara en ”great European bank”, erkänd för sina medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare. Vi gör det möjligt för våra kunder att nå sina mål genom att erbjuda ett brett urval produkter, tjänster och lösningar inom bank, kapitalförvaltning och försäkring. Nordea har cirka 11 miljoner kunder, cirka 650 kontor och är en av Europas tio största fullservicebanker mätt i börsvärde. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Copenhagen. Mer information: www.nordea.com