Nordeas delårsrapport den 22 augusti

Nordeas delårsrapport den 22 augusti Torsdagen den 22 augusti presenterar Nordea delårsrapporten för andra kvartalet 2002. Presskonferens En presskonferens hålls i Stockholm klockan 12.30 (lokal tid). Presskonferensen sänds via satellit till Köpenhamn och Oslo klockan 12.30 (lokal tid) och till Helsingfors klockan 13.30 (lokal tid). Adresser Stockholm: Smålandsgatan 24 Köpenhamn: Strandgade 3 Oslo: Middelthunsgt. 17, Majorstuen Helsingfors: Alexandersgatan 36B Thorleif Krarup, Group CEO, och Arne Liljedahl, Group CFO, närvarar och kommenterar rapporten. Presskonferensen hålls på engelska och är tillgänglig i realtid via Internet på www.nordea.com. Presentationsmaterialet finns också tillgängligt på www.nordea.com. Presskonferensen videolänkas via satelliten Eutelsat W1, 10 öst, Transponder B2. Down-link för presskonferensen är Channel A 10960, 1700 V. Down-link för PowerPoint-presentationen är Channel B 10969, 1700 V. FEC 3/4, symbol rate 6.1113 Analytikerkonferens En analytikerkonferens hålls i Stockholm klockan 14.30. Adress Smålandsgatan 24, Stockholm Thorleif Krarup, Group CEO, Arne Liljedahl, Group CFO och Carl-Johan Granvik, chef för Group Credit and Risk Control, närvarar och kommenterar rapporten. Presentationsmaterialet finns tillgängligt på www.nordea.com. Internationell telefonkonferens för analytiker En internationell telefonkonferens för analytiker med Thorleif Krarup, Group CEO, Arne Liljedahl, Group CFO, Carl-Johan Granvik, chef för Group Credit and Risk Control och Sigurd Carlsen, chef för Investor Relations, äger rum klockan 18.00 CET. För att delta i konferensen, vänligen ring +44 (0)20 8 240 8248. Registrering bör ske senast tio minuter innan konferensen börjar. Lösenord för konferensen är: Nordea. En upptagning kommer att finnas för avlyssning t.o.m. 30 augusti. För att lyssna, vänligen ring +44 (0)20 8288 4459, kod 642592. Analytikerkonferens i London Fredagen den 23 augusti håller Nordea Securities en konferens i London för analytiker, med Arne Liljedahl, Group CFO, Carl-Johan Granvik, chef för Group Credit and Risk Control, och Sigurd Carlsen, chef för Investor Relations. Deltagarna ombeds inställa sig klockan 11.45. Konferensen inleds klockan 12.00. Konferensen, inklusive frågesession, väntas pågå en timme, och följs av lunch. Adress Great Eastern Hotel Bishopsgate/Chancery Rooms Liverpool Street London EC2M 7QN Den som önskar delta i konferensen i London, ombeds vänligen anmäla sig hos Nordea Securities Ltd, attention Karina Christensen faxnummer: +44 (0)20 7630 4870, telefon: +44 (0)20 7808 5760, eller e-post: karina.christensen@nordeasecurities.com För ytterligare information: Erik Evrén, chef för Group Media Relations, 08 614 8611 Sigurd Carlsen, chef för Investor Relations, 08 614 7852 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00450/wkr0002.pdf

Nordeas vision är att vara en ”great European bank”, erkänd för sina medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare. Vi gör det möjligt för våra kunder att nå sina mål genom att erbjuda ett brett urval produkter, tjänster och lösningar inom bank, kapitalförvaltning och försäkring. Nordea har cirka 11 miljoner kunder, cirka 650 kontor och är en av Europas tio största fullservicebanker mätt i börsvärde. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Copenhagen. Mer information: www.nordea.com