Nordeas kvartalsrapport den 30 oktober 2001

Nordeas kvartalsrapport den 30 oktober 2001 Tisdagen den 30 oktober presenterar Nordea sin kvartalsrapport för tredje kvartalet 2001. Presskonferens En presskonferens kommer att hållas i Stockholm klockan 12.30 lokal tid. Den sänds via satellit till Köpenhamn och Oslo klockan 12.30 (lokal tid) och till Helsingfors klockan 13.30 (lokal tid). Adresser: Stockholm: Smålandsgatan 24 Köpenhamn: Strandgade 3 Oslo: Middelthunsgt. 17, Majorstuen Helsingfors: Alexandersgatan 36 B Vid presskonferensen kommer Thorleif Krarup, koncernchef och Arne Liljedahl, CFO, att presentera och kommentera rapporten. Presskonferensen hålls på engelska. Presskonferensen kommer också att vara tillgänglig i realtid via Internet på www.nordea.com. Presskonferensen kommer att videolänkas via satelliten Eutelsat W1, 10° öst. Down link för presskonferensen är 10996,1700 V. Down link för PowerPoint-presentationen är 10969,1700 V. FEC 3/4, symbol rate 6.1113, ljud: kanal 1. Analytikerkonferens En analytikerkonferens kommer att hållas i Stockholm klockan 15.00. Adress: Smålandsgatan 24, Stockholm Thorleif Krarup, koncernchef, Arne Liljedahl, CFO och Carl-Johan Granvik, chef för Group Credit and Risk Control, presenterar och kommenterar rapporten. Presentationsmaterialet från analytikerkonferensen kommer att vara tillgängligt via www.nordea.com. Internationell telefonkonferens En internationell telefonkonferens för analytiker med Thorleif Krarup, koncernchef, Arne Liljedahl, CFO och Carl-Johan Granvik, chef för Group Credit and Risk Control, kommer att äga rum klockan 17.00 lokal tid. För att delta i konferensen, vänligen ring +46 8 500 525 50. Registrering bör ske senast tio minuter innan presentationen börjar. Under en vecka efter konferensen kommer en upptagning av den att finnas för avlyssning på telefon +46 8 598 090, mötesnummer 500 525 50, kod 011030. Analytikerkonferens i London Onsdagen den 31 oktober håller Nordea Securities en konferens i London för analytiker, med Arne Liljedahl, CFO, Carl-Johan Granvik, chef för Group Credit and Risk Control, och Sigurd Carlsen, chef för Investor Relations. Deltagarna ombes inställa sig klockan 11.45. Konferensen inleds klockan 12.00. Presentationen, inklusive frågesession, väntas pågå en timme, därefter serveras lunch för deltagarna. Adress: Great Eastern Hotel Bishopsgate/Chancery Room Liverpool Street London EC2M 7QN Den som önskar delta vid presentationen i London ombes vänligen registrera sig hos Nordea Securities Ltd, attention Karina Christensen faxnummer: +44 (0)20 7630 4870, telefon: +44 (0)20 7808 57605 eller e- post: karina.christensen@nordeasecurities.com För ytterligare information: Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 8611 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 7852 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01030/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01030/bit0002.pdf

Nordeas vision är att vara en ”great European bank”, erkänd för sina medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare. Vi gör det möjligt för våra kunder att nå sina mål genom att erbjuda ett brett urval produkter, tjänster och lösningar inom bank, kapitalförvaltning och försäkring. Nordea har cirka 11 miljoner kunder, cirka 650 kontor och är en av Europas tio största fullservicebanker mätt i börsvärde. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsingfors och Nasdaq Copenhagen. Mer information: www.nordea.com