Peter Nyegaard lämnar Nordea

Peter Nyegaard, medlem i Group Executive Management, Chief Operating Officer för Wholesale Banking och landschef i Danmark, har beslutat att lämna Nordea.

-  Det har varit ett privilegium att vara med om att bygga Nordea och Nordens starkaste aktör inom kapitalmarknads- och storföretagsverksamhet. Men det har också varit ett hårt arbete, och efter 26 år i banken vill jag nu tillbringa mer tid med min familj och fundera över min framtida karriär, säger Peter Nyegaard.

-  Under sin långa karriär i Nordea har Peter på ett utomordentligt sätt bidragit till utvecklingen av vår kapitalmarknads- och storföretagsverksamhet, och därmed till vår idag mycket starka ställning inom Wholesale Banking. Jag önskar honom all lycka i framtiden, säger Christian Clausen, vd och koncernchef.

Mads G. Jakobsen, vice chef för Retail Banking, har utsetts till ny landschef i Danmark.

För ytterligare information:
Erik Durhan, presschef, tel 072 728 1710

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Nordea ska offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden.

Taggar: