NENT Group direktsänder titelmatcher för UFC och tungviktsboxning

• NENT Group visar Conor McGregors återkomst till UFC där han utmanar mästaren i UFC Lightweight Khabib Nurmagomedov
  • NENT Group har säkrat de exklusiva nordiska medierättigheterna till titelmatchen där Anthony Joshua försvarar fyra tungviktsbälten i boxning i mötet med Alexander Povetkin
  • NENT Group visar varje år mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass

Nordic Entertainment Group (NENT Group) kommer att ha direktsänd exklusiv nordisk bevakning då vi ser den förra UFC-mästaren Conor McGregors efterlängtade återkomst till oktogonen för att utmana den regerande mästaren i UFC Lightweight Khabib Nurmagomedov. NENT Group har också säkrat de exklusiva nordiska medierättigheterna till titelmatchen i tungviktsboxning mellan Anthony Joshua och Alexander Povetkin. Både matcherna direktsänds under hösten som pay-per-view på NENT Groups streamingtjänst Viaplay.

Titelmatchen mellan McGregor (21-3, 18 KOs) och Nurmagomedov (26-0, 8 KOs) på T-Mobile Arena i Las Vegas den 6 oktober är ett av årets mest efterlängtade UFC-event. Det blir också McGregors första match sedan boxningsmatchen i augusti 2017 där han mötte Floyd Mayweather Jr. i ‘The Money Fight’. Nurmagomedov är den regerande mästaren i UFC Lightweight och har den längsta obesegrade sviten (26 segrar) inom MMA.

NENT Group har även säkrat de exklusiva nordiska medierättigheterna till titelmatchen i tungviktsboxning mellan Anthony Joshua (21-0, 20 KOs) och Alexander Povetkin (34-1, 24 KOs) på Londons Wembley Stadium den 22 september där WBA:s (Super), IBF:s, WBO:s och IBO:s tungviktsbälten står på spel.

Både titelmatcherna sänds som pay-per-view på Viaplay till priset DKK 499 i Danmark, EUR 59,95 i Finland, NOK 499 i Norge och SEK 499 i Sverige.

Kim Mikkelsen, SVP och Sportchef, NENT Group: “När det kommer till att leverera spektakulär fight-night-action är NENT Group den obestridda mästaren. Vi har redan tagit Mayweather vs. McGregor till alla fans i Norden, vilket var regionens största pay-per-view någonsin. Nu förstärker vi vår position som branschens tungviktare med två av årets mest spännande matcher.”

NENT Group för miljontals fans närmare sporterna de älskar – varje skott, varje mål, varje touchdown, varje putt, varje slag, varje varv, varje gång. NENT Group visar varje år mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass på sina TV-kanaler och streamingtjänster, inklusive ishockey från NHL och KHL, UEFA Champions League, Premier League, fotboll från Bundesliga och Ligue 1, Formel 1, amerikansk fotboll från NFL, boxning, UFC och golf.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) är Nordens ledande leverantör av underhållning. Vi underhåller miljontals människor varje dag genom våra streamingtjänster, TV-kanaler och radiostationer, och våra produktionsbolag skapar spännande innehåll för mediebolag över hela världen. Vi gör vardagen roligare genom att möjliggöra de bästa och bredaste underhållningsupplevelserna – från direktsänd sport, filmer och serier till musik och originalproduktioner. NENT Group, med huvudkontor i Stockholm, är en del av Modern Times Group MTG AB (publ.)), en ledande internationell digital underhållningskoncern som är noterad på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’). Enligt ett liggande förslag föreslås NENT Group att noteras som ett separat bolag på Nasdaq Stockholm.

Om uppdelningen av MTG
Den 23 mars 2018 meddelades det att styrelsen för MTG har beslutat att initiera en process för att dela upp MTG i två bolag – Modern Times Group MTG AB och NENT Group – genom att dela ut samtliga aktier i NENT Group till MTG:s aktieägare och notera aktierna på Nasdaq Stockholm. Mer information om uppdelningen av MTG och NENT Group finns här.

NENT är en del av MTG; för att läsa vår integritetspolicy, klicka här