Välkommen till NENT Groups första kapitalmarknadsdag

Nordic Entertainment Group (NENT Group) har nöjet att bjuda in investerare, analytiker och finansmedia till sin första kapitalmarknadsdag någonsin, den 11 mars 2019 i Stockholm. NENT Group förväntas noteras på Nasdaq Stockholm i mars 2019.

Kapitalmarknadsdagens syfte är att presentera NENT Groups unika position som den ledande nordiska leverantören av streamingtjänster och skapare av innehåll, samt att ge inblick i hur bolaget arbetar för att driva lönsam tillväxt och skapa långsiktigt värde för aktieägarna.

Talarlistan utgörs av Anders Jensen (President & CEO), Gabriel Catrina (CFO and Head of Strategy & M&A), Jakob Mejlhede (Group Head of Content) och Filippa Wallestam (CEO of NENT Group Sweden). Program och mer information om eventet publiceras inom kort på www.nentgroup.com/investors.

När: kl 13:30-17:30 CET den 11 mars. Registreringen är öppen från kl 13:00 och presentationerna följs av ett informellt mingel

Var: Meeting Room, Alströmergatan 20, Stockholm

Anmäl er här senast fredagen den 1 mars. Vänligen notera att antalet platser är begränsat.

Praktiska frågor gällande kapitalmarknadsdagen besvaras av Emelie Alm: investors@nentgroup.com eller +46 73 699 26 54.

Presentationerna sänds live från kl 13:30. Länken till sändningen och presentationerna görs tillgängliga på nentgroup.com/investors innan eventet startar.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) är Nordens ledande leverantör av underhållning. Vi underhåller miljontals människor varje dag genom våra streamingtjänster, TV-kanaler och radiostationer, och våra produktionsbolag skapar spännande innehåll för mediebolag över hela världen. Vi gör vardagen roligare genom att möjliggöra de bästa och bredaste underhållningsupplevelserna – från direktsänd sport, filmer och serier till musik och originalproduktioner. NENT Group, med huvudkontor i Stockholm, är en del av Modern Times Group MTG AB (publ.), en ledande internationell digital underhållningskoncern som är noterad på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’). Enligt ett liggande förslag föreslås NENT Group att noteras som ett separat bolag på Nasdaq Stockholm under mars 2019.

NENT Group är en del av MTG; för att läsa vår integritetspolicy, klicka här