Nordic Flanges Group gjorde ett positivt resultat för maj.

Vid Nordic Flanges Group stämma idag 15 juni kommer koncernen att informera om åtgärder som inburit att samtliga enheter i maj levererade ett positivt resultat.

Koncernens åtgärdsprogram har under våren fokuserat på kostnadsreduktion, effektivisering samt leveranssäkerhet. Förbättrad leveranssäkerhet har resulterat i att försäljningen av egenproducerade flänsar har ökat tillräckligt för att generera lönsamhet.

Koncernen kommer under kvartal tre att fokusera på att ytterligare förbättra sina leveranskedjor samt försäljningen av både egenproducerade och inköpta produkter.

Lotta Stalin, VD och Koncernchef
Nordic Flanges Group AB (publ)
+ 46 70-582 78 67

NORDIC FLANGES GROUP I KORTHET

Nordic Flanges är en ledande leverantör av industriflänsar i Norden, med huvudkontor i Stockholm.
Vår affärsidé är att med marknadens bästa kundservice leverera flänslösningar i rostfritt, aluminium och stål. För att uppfylla våra kunders behov är vårt erbjudande baserat på både egenproducerade och handlade produkter, vår ”edge” är vår materialkompetens och vår flexibilitet. Vi är 115 anställda och omsätter idag 250 miljoner kronor, varav 70 % går på export. Egen produktion har vi i:

Örnsköldsvik smider vi flänsar i rostfritt, syrafast och titan. Fabriken är bl.a. NORSOK-certifierad.
Kronoby, Finland producerar vi aluminiumflänsar.
Kalajoki, Finland producerar vi stora flänsar i både rostfritt och kolstål, samt gör specialkomponenter till industrin.