Ny CFO i Nordic Flanges Group AB (publ)

Marianne Steen tillträder som ny CFO i Nordic Flanges Group AB (publ) fr.o.m. 21
november 2017.

Marianne har en gedigen kompetens inom ekonomi och en väldokumenterad bakgrund från bolag i produktionsmiljö, distributionsbolag, bank och försäkring.

“Med den nya strategi som vi i tät dialog med bolagets styrelse har utformat är jag övertygad om att Marianne är rätt person att leda vår ekonomiavdelning och dess funktioner och organisation framåt. Marianne tar med sig en oerhört bred kunskap som kommer att vidareutveckla våra rutiner, processer och framtida IT-struktur märkbart. ” säger Nordic Flanges CEO, Frederik von Sterneck.

Denna information är sådan information som Nordic Flanges Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s  marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 november 2017.

Vår certified advisor är Avanza bank 08 562 250 00

Frederik von Sterneck, CEO Nordic Flanges Group
E-Post: ​frederik.vonsterneck@nordicflanges.com

Nordic Flanges Group är verksamt inom området industrifläns. Nordic Flanges, ett bolag med både produktion och handel av industriflänsar i rostfritt, aluminium samt stål har en stark ställning på den skandinaviska marknaden. Genom aktivt kundarbete och nära samarbete med våra kunder kan vi att offerera och leverera flänslösningar för allt ifrån standardiserade flänsar till kundanpassade specialflänsar.

Nordic Flanges Group ser även goda möjligheter att växa på marknader utanför Skandinavien där vår förmåga att skapa unika lösningar, små serier och korta leveranstider ger oss konkurrensfördelar. Produktionen sker i Örnsköldsvik samt i Kalajoki och Kronoby i Finland

Vårt mål är att genom ett aktivt säljarbete och långsiktigt utvecklingsarbete skapa starka kundrelationer och därmed också värdetillväxt för aktieägarna i Nordic Flanges Group