Ny ordförande i Nordic Flanges Group AB.

Vid stämman 2016-06-15 valdes Catharina Sidenvall till ny oberoende ordförande efter Christian Pérez. Det informerades även om att bolaget har ett fortsatt avtal med Lotta Stalinsom VD och Koncernchef för bolaget.
Styrelsen kommer fortsättningsvis att bestå av Catharina Sidenvall, Tomas Althén (omval), Christian Pérez (omval) och Lotta Stalin (omval).
Vid frågor kontakta:Catharina Sidenvall Styrelseordförande tel: 070-537 92 84, Lotta Stalin VD och Koncernchef tel: 070-582 78 67

NORDIC FLANGES GROUP I KORTHET

Nordic Flanges är en ledande leverantör av industriflänsar i Norden, med huvudkontor i Stockholm.
Vår affärsidé är att med marknadens bästa kundservice leverera flänslösningar i rostfritt, aluminium och stål. För att uppfylla våra kunders behov är vårt erbjudande baserat på både egenproducerade och handlade produkter, vår ”edge” är vår materialkompetens och vår flexibilitet. Vi är 115 anställda och omsätter idag 250 miljoner kronor, varav 70 % går på export. Egen produktion har vi i:

Örnsköldsvik smider vi flänsar i rostfritt, syrafast och titan. Fabriken är bl.a. NORSOK-certifierad.
Kronoby, Finland producerar vi aluminiumflänsar.
Kalajoki, Finland producerar vi stora flänsar i både rostfritt och kolstål, samt gör specialkomponenter till industrin.