Ny VD för Nordic Flanges Group

NORDIC FLANGES GROUP (publ.)

Org.nr 556674-1749

PRESSMEDDELANDE                                                                        Stockholm den 17 oktober 2017

Ny VD i Nordic Flanges AB (publ)

Frederik von Sterneck tillträder som ny VD i Nordic Flanges AB (publ) fr.o.m. 6 november 2017. Frederik har en gedigen kompetens inom industri och en väldokumenterad affärsutvecklings-bakgrund. Han har bland annat varit VD inom delar av Aliaxis Group, APE Industries och CIBES AB.

“Med den nya strategi som vi i tät dialog med bolagets huvudägare nu utformar är jag övertygad om att Frederik är rätt person att leda verksamheten framåt. Frederik förenar ett starkt entreprenörskap och driv med en gedigen säljkompetens, ledarskapserfarenhet och förståelse för hur man skapar både tillväxt och lönsamhet. I sina tidigare uppdrag har Frederik påvisat en stark förmåga att på ett framgångsrikt sätt driva strategisk förändring och skapa långsiktig tillväxt.” säger Nordic Flanges styrelseordförande, Bengt Engström.

”Jag vill tacka vår avgående VD, Lotta Stalin, som har valt att lämna sin post som VD på Nordic Flanges. Lotta har gjort ett dedikerat jobb under stark förändring och samtidigt förbättrat lönsamheten. Hon kommer att kvarstå i styrelsen och kan därigenom bidra till kontinuiteten ”, kommenterar Bengt Engström.

För ytterligare information:

Bengt Engström, styrelseordförande

Telefon: +46 72 500 94 44
E-post:
bengt.engstrom@realfastigheter.se

Denna information är sådan information som Nordic Flanges AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 augusti 2017.

Vår certified advisor är Avanza bank 08 562 250 00