Tillägg till tidigare två Pressmeddelanden 17 juli 2017

Kompletterande Pressmeddelande Nordic Flanges Group AB, 17 juli 2017

Organisationsnummer 556674-1749

Dagens två pressmeddelanden: ” NORDIC FLANGES Finland har uppnått stabil lönsamhet, Delårsresultat Q2, 2017” samtKomplettering Delårsrapport 2017 med Q2 kvartalsinformation har publicerats i enlighet med MAR direktivet.

För ytterligare information:

www.nordicflanges.se

Lotta Stalin, VD                         +46 705 827 867

Vår certified advisor är Avanza Bank 08 562 250 00

Nordic Flanges Group är verksamt inom området industrifläns. Nordic Flanges, ett bolag med både produktion och handel av industriflänsar i rostfritt, aluminium samt stål har en stark ställning på den skandinaviska marknaden. Genom aktivt kundarbete och nära samarbete med våra kunder kan vi att offerera och leverera flänslösningar för allt ifrån standardiserade flänsar till kundanpassade specialflänsar.

Nordic Flanges Group ser även goda möjligheter att växa på marknader utanför Skandinavien där vår förmåga att skapa unika lösningar, små serier och korta leveranstider ger oss konkurrensfördelar. Produktionen sker i Örnsköldsvik samt i Kalajoki och Kronoby i Finland

Vårt mål är att genom ett aktivt säljarbete och långsiktigt utvecklingsarbete skapa starka kundrelationer och därmed också värdetillväxt för aktieägarna i Nordic Flanges Group