MultiDocker Cargo Handling AB (publ) listas på NGM Nordic MTF

Nordic Growth Market (NGM-börsen) har beslutat att lista MultiDocker Cargo Handling AB (publ) (”MultiDocker”) på Nordic MTF. Första handelsdag är den 12 januari 2017.

MultiDocker erbjuder kunder inom transportnäringen en effektiv lasthanteringslösning baserad på en egenutvecklad hydraulisk materialhanteringsmaskin. MultiDocker tillverkar sina materialhanterare genom att köpa system och moduler av kvalificerade leverantörer där Caterpillar, som är världens största tillverkare av entreprenadmaskiner, är den största. Övriga system och komponenter är utvecklade av MultiDocker i samarbete med etablerade samarbetspartners och leverantörer. Läs mer om MultiDocker på www.multidocker.com

-Vi är glada att bli listade på Nordic MTF och ser fram emot att fortsätta utveckla Multidocker genom att erbjuda effektiva maskiner och lösningar till marknaden, säger MultiDockers VD Percy Österström.

Styrelseordförande för MultiDocker är Lars Sjödahl. Verkställande direktör är Percy Österström.

-Vi välkomnar MultiDocker till NGM och vi ser fram emot att följa bolagets utveckling som listat bolag på Nordic MTF, säger Roger Peleback, VD, NGM.

Nordic MTF är NGMs marknadsplats för handel i små och medelstora entreprenörsdrivna bolag i Norden. Nordic MTF är till för unga tillväxtbolag som vill låta sin aktie handlas i en publik, elektronisk miljö.

MultiDockers aktier kommer att handlas under kortnamnet MULT MTF.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Eva Riben, Noteringsansvarig, Nordic Growth Market, Tfn: 0700-42 91 00, e-post: eva.riben@ngm.se

Roger Peleback , VD, Nordic Growth Market, Tfn: 0705-49 30 21, e-post: roger.peleback@ngm.se

Percy Österström, VD, MultiDocker Cargo Handling AB, Tfn: 0705-31 96 03, e-post: percy.osterstrom@multidocker.com

Om NGM

Nordic Growth Market (NGM) er en autorisert børs med virksomhet i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Børsen ble grunnlagt i 1984 og er i dag et heleid datterselskap av Börse Stuttgart, Tysklands ledende børs for private investorer. Vi tilbyr en komplett markedsplass for børshandlede investeringsprodukter og er en komplett arena for selskaper som vil notere eller liste seg. For mer informasjon om NGM, se http://www.ngm.se/?lang=nb. Følg oss på LinkedIn og Twitter; https://twitter.com/ngmexchange.

Taggar: