Nickel Mountain Resources AB (publ) listas på NGM Nordic MTF

Nordic Growth Market (NGM-börsen) har beslutat att lista Nickel Mountain Resources AB (publ) (Nickel Mountain) på Nordic MTF. Första handelsdag är den 16 december 2016.

Nickel Mountain Resources AB (publ) har som främsta syfte att driva och utveckla Europas största outnyttjade nickelfyndighet Rönnbäcken i Storumans kommun i Västerbotten, med ett totalt tonnage överstigande 668 miljoner ton. Läs mer om Nickel Mountain www.se.nickelmountain.se

- Listningen av Nickel Mountain är en milstople för oss. Vi är otroligt glada över förtroendet och ser med tillförsikt på framtiden. Nickel Mountain har en långsiktig plan för att skapa aktieägarvärde och tillsammans skall vi göra vårt bästa för att den blir verklighet, säger Nickel Mountains VD Johan Sjöberg.

Styrelseordförande för Nickel Mountain är Patric Perenius. Verkställande direktör är Johan Sjöberg.

- Det är mycket glädjande att välkomna Nickel Mountain till NGM. De kommer, likt alla våra andra bolag, att få en del av de intäkter som vanligtvis bara tillfaller börsen när investerare handlar med deras aktie. Med det bidraget hjälper vi bolagen att få ner kostnaden för att vara på börsen, kanske blir kostnaden rentav till en intäkt för Nickel Mountain, säger Roger Peleback, VD på NGM.

Nordic MTF är NGMs marknadsplats för handel i små och medelstora entreprenörsdrivna bolag i Norden. Nordic MTF är till för unga tillväxtbolag som vill låta sin aktie handlas i en publik, elektronisk miljö.

Nickel Mountains aktier kommer att handlas under kortnamnet NICK MTF.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Eva Riben, Noteringsansvarig, Nordic Growth Market, Tfn: 0700-42 91 00, e-post: eva.riben@ngm.se

Roger Peleback, VD, Nordic Growth Market, Tfn: 0705-49 30 21, e-post: roger.peleback@ngm.se

Johan Sjöberg, VD, Nickel Mountain Resources AB, Tfn: 031-13 11 90, e-post: johan.sjoberg@nickelmountain.se

Om NGM

Nordic Growth Market (NGM) är en auktoriserad börs med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Börsen grundades 1984 och är idag ett helägt dotterbolag till Börse Stuttgart, Tysklands ledande börs för privata investerare. Vi erbjuder en komplett marknadsplats för börshandlade investeringsprodukter och tillhandahåller en komplett arena för bolag som vill notera eller lista sig. För mer information om NGM, besök www.ngm.se. Följ oss LinkedIn och Twitter.

Taggar: