Meir Roimy ny CFO för Nordic Leisure Group

Meir Roimy har utsetts till ny CFO för Nordic Leisure Group med ansvar för bolagsgruppens ekonomi-, finans-,legala- och HR avdelningar. Meir kommer att ingå i koncernledningen.

Meir är civilekonom och har över 10 års erfarenhet från branschen bland annat från sina tidigare anställningar hos Playtech och Superbet.

"Det är med stor glädje jag hälsar Meir Roimy välkommen till  befattningen som koncernens CFO. Meir besitter en gedigen branschkunskap, och jag är övertygad om att han med sin kompetens kommer effektivisera sina ansvarsområden och även bidra till ökad lönsamhet genom sin förståelse om branschens olika komponenter" säger Peter Åström, VD för Nordic Leisure AB.

Peter Åström, VD och koncernchef

E-mail: peter.astrom@nordicleisure.se / +46 70-756 27 47

www.nordicleisure.se

Nordic Leisure AB är moderbolag i en koncern som driver verksamhet i spelbranschen. Bolagsgruppen har kontor i Tallinn, Riga, Malta och Stockholm. Dotterbolagen i respektive land innehar nationella licenser och tillstånd, samt sysselsätter omkring 110 anställda. Nordic Leisure AB är sedan 2006 noterat på Nasdaq-OMX First North (NLAB:SS) i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission, tel 08-503 01550. Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Japan, Kanada eller Sydafrika.