Redbet utser ny affärsutvecklingschef

Redbet Holding AB (publ) har utsett Andreas Björk till ny chef för koncernens affärsutveckling. Han efterträder nuvarande affärsutvecklingschefen och förre verkställande direktören Jonas Sundvall som i samband med detta lämnar Redbet.

Andreas Björk är sedan hösten 2008 affärsutvecklare inom Redbet. Han var dessförinnan verksam inom online-gamingindustrin i Gibraltar, senast som Chief Analyst för det ledande analyshuset Gaming Intelligence. Andreas började sin bana som pokermanager för Ladbrokes i Gibraltar och var därefter verksam som pokermanager och industrianalytiker för Boss Medias samarbetspartner St Minver. Andreas var även delaktig i Svenska Spels pokerlansering. Torvald Bohlin, VD Redbet Holding AB ”Redbets ambition är att över tiden växa snabbare än marknaden. Den ambitionen medför en del utmaningar, bland annat att försvara vår redan starka ställning på den skandinaviska pokermarknaden. Vi ska också snabbt expandera övriga spelformer för att attrahera fler spelare på fler marknader, där ett viktigt steg är den inom några veckor förestående lanseringen av en ny spelplattform för samtliga spelformer. Andreas kommer med sin kunskap och erfarenhet att bidra till den snabba positionsförflyttning och utveckling på marknaden som Redbet står inför.”

Om oss

Nordic Leisure AB är moderbolag i en koncern som driver verksamhet inom två affärsområden, Nätspel och Media. Bolagsgruppen har kontor i Tallinn, Riga, Vilnius, Malta, Marbella och Stockholm. De operativa dotterbolagen innehar nationella licenser och tillstånd för sina verksamheter och koncernen sysselsätter omkring 180 anställda. Nordic Leisure är noterat på Nasdaq First North i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Redeye. Mer information finns tillgänglig via nordicleisure.se