15 jubilarer och pensionärer firades på Stadshotellet i Karlstad

I fredagskväll firades och avtackades 15 jubilarer och pensionärer vid Nordic Paper.
Festen arrangerades på Stadshotellet Elite i Karlstad där det bjöds på mat och underhållning.

- Det är första gången vi arrangerar en gemensam fest för att fira jubilarer som arbetat 25 respektive 50 år inom koncernen samtigt som vi avtackar de som under det gångna året gått i pension. Men med facit i hand ser vi att det blev en väldigt lyckad tillställning som vi nog kommer försöka göra till en årlig tradition, säger Marie Stenquist, kommunikationsansvarig.

Tidigare år har avtackningar och jubileumsfirandet gått till så att respektive bruk haft sitt eget firande, men genom att samla samtliga vid ett tillfälle blir det ett större och festligare arrangemang.

Kvällen inleddes med mingel, fördrink och fotografering av jubilarer och pensionärer innan det var dags att sätta sig till bords och avnjuta en trerätters middag. Under middagen höll vd Per Bjurbom tal samt att blommor och gåvor delades ut till pensionärer och jubilarer. Efter middagen entrade Starboys mini, två lokala entertainers, scenen. De körde akustisk önskemusik till publikens stora belåtenhet. Därefter avrundades kvällen för de som ville nere i baren.

På bilden uppifrån vänster: Tommy Johansson Åmotfors, Helge Pettersson Säffle, Christer Jansson Åmotfors, Bengt Skoglund Säffle, Dwane Forse Bäckhammar, Stefan Granås Säffle, Lennart Skogholm Säffle, Olle Eriksson Säffle, Morgan Jansson Bäckhammar, Magnus Larsson Bäckhammar, Ingegerd Clevemark Säffle, Arne Andersson Bäckhammar, Anders Karlsson Bäckhammar, Ronny Eisler Bäckhammar, Björn Egil Hansen Greåker.

Marie Stenquist

Corporate Communications/PR

+4672-5189773

Koncernen har en årlig omsättning på ca 2,2 miljarder SEK och en exportandel på över 90%.
Årlig produktion är ca 227 000 ton specialpapper och och ca 236 000 ton sulfit- och sulfatcellulosa.