Nordic Paper bjuder in till klusterlunch i Säffle

Fredag den 13 november är det dags för klusterlunch hos Nordic Paper i Säffle.
Förra gången Nordic Paper stod som värd för klusterlunch, via företagsklustret Paper Province, ar-rangerades lunchen i Åmotfors och intresset var enormt.

– Det är lite samma sak den här gången. Det känns väldigt roligt att se att intresset för våra pappers-bruk är så stort, säger Marie Stenquist på Nordic Paper.
Arrangörer av klusterlunchen är Paper Province som är ett världsledande företagskluster inom skog-lig bioekonomi i Värmland med omnejd. De arbetar på uppdrag av sina medlemsföretag med bland annat innvovation, utveckling, kompetensförsörjning och mötesplatser.
Media hälsas välkomna att delta vid klusterlunchen i Säffle. Kom och hör brukets nye fabrikschef Henrik Olofsson berätta om bruket och dess utmaningar. Träffa små och stora företagare som deltar vid lunchen och få en kort rundvandring i fabriken.
Välkomna fredag 13 november klockan 12.00 till Nordic Paper i Säffle!

För mer information, kontakta: Marie Stenquist, Corporate Communications/PR, marie.stenquist@nordic-paper.com , tel: +46725189773

Nordic Paper är världsledande inom greaseproofpapper och utvalda nischer inom oblekt kraftpapper. Årlig produktion är ca 227 000 ton specialpapper och ca 236 000 ton sulfit- och sulfatcellulosa. Nordic Paper Holding AB har fabriker i Bäckhammar, Säffle och Åmotfors i Värmland samt Greåker i Norge. Moderbolaget finns i Bäckhammar, ca 18 km söder om Kristinehamn i Värmland. Totalt antal anställda inom koncernen är cirka 600.

www.nordic-paper.com