Riksdagsledamöter besöker Nordic Paper i Säffle

Fredag 4 maj kommer Nya Moderaternas riksdagsledamöter Lars Hjälmered samt Christian Holm till Nordic Papers fabrik i Säffle.
Där kommer de träffa vd Per Bjurbom, kommunikationschef Marie Stenquist samt fabrikschef Peter Bergkvist, för att bland annat få en inblick i företagsverksamheten.

Christian Holm är riksdagsledamot från Värmland, medan hans kollega Lars Hjälmered är riksdagsledamot från Götaland och Moderaternas näringsolitiska talesperson.De har innan besöket annonserat att de främst vill få en inblick i verksamheten, men även gärna diskuterar allt från kompetensförsörjning till vad som är Nordic Papers viktigaste frågor när det kommer till att utveckla verksamheten.

Lokalmedia hälsas välkomna att delta vid besöket och rundvandringen!

Besöket äger rum i Säffle och inleds på  Brukskontoret klockan 10.00.

Vid frågor, kontakta

Marie Stenquist

Director of Communications/PR

072-5189773

Koncernen har en årlig omsättning på ca 2,6 miljarder SEK och en exportandel på över 90%.