Budet på NSP har återkallats – NSP:s tillväxtstrategi ligger fast

Danske Koncept Restauranter Holding Aps (DKR) har återkallat erbjudandet till aktieägare och konvertibelinnehavare i Nordic Service Partners Holding AB då villkoret för erbjudandets fullföljande inte uppfyllts efter det att obligationskonsortiet röstat nej till en avnotering av NSP aktien. DKR hade vid acceptperiodens utgång ca 93,5 procent av aktierna i NSP. För fullständig information se DKR:s bifogade pressrelease.

NSP:s rörelse fortsätter att utvecklas väl. Under första halvåret 2015 ökade försäljningen, marginalerna och driftsresultatet jämfört med motsvarande period föregående år.

NSP:s tillväxtstrategi ligger fast. Tillväxten skall ske genom etablering av KFC och TGI Fridays restauranger samt etablering av nya Burger King restauranger.

För frågor kontakta:

Jaan Kaber, SO NSP, mobil 070-878 78 42
Morgan Jallinder, CEO NSP, 070-878 78 43
Johan Wedin, CFO NSP, mobil 0761-262 020

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 900 miljoner kronor och omfattar ett 60-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden samt franchisetagare till KFC (Kentucky Fried Chicken) och TGI Fridays. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se