Kommuniké från årsstämma 2016

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (”NSP”) höll den 10 maj 2016 årsstämma i Stockholm.

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att ingen utdelning ska lämnas till aktieägarna.

Stämman beslutade, i enlighet med Etib Holding II AB:s (”Etib”)  förslag, varvid Daniel Mytnik, Niclas Gabrán, Jeppe Droob och Sanna Suvanto–Harsaae valdes till styrelseledamöter fram till nästkommande årsstämma. Vidare beslöt stämman att välja Daniel Mytnik till styrelsens ordförande. Till ny revisor valdes välja BDO Mälardalen AB fram till nästkommande årsstämma, varvid BDO Mälardalen AB har meddelat att auktoriserad revisor Jörgen Lövgren utses till huvudansvarig revisor.

I enlighet med Etibs förslag beslutade stämman vidare att inga arvoden till styrelsen ska utgå samt att revisorn ska erhålla ersättning enligt godkänd räkning.

Mot bakgrund av att Etib innehar drygt 98% av aktierna i bolaget samt att de kommer att verka för att bolaget i närtid ska avnoteras från Nasdaq Stockholm drog styrelsen tillbaka förslaget avseende riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare samt förslag om emissionsbemyndigande till styrelsen.

Stämman beslutade, i enlighet med Etibs förslag, att någon valberedning inte ska utses.

Informationen är sådan som NSP ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 maj 2016.

För vidare frågor, kontakta:

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 930 miljoner kronor och omfattar ett 60-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark, en TGI Fridays i Danmark och en KFC restaurang i Sverige. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden samt franchisetagare till KFC (Kentucky Fried Chicken) och TGI Fridays. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se