NSP FÖRVÄRVAR TVÅ BURGER KING-RESTAURANGER I MALMÖ

Nordic Service Partners (NSP) har idag förvärvat två Burger King-restauranger i Malmö. Restaurangerna omsätter tillsammans 18 MSEK. I och med förvärvet har NSP totalt 61 Burger King-restauranger i Sverige och Danmark.

Restaurangerna ligger på bra citylägen vid Stortorget och på Värnhemstorget i centrala Malmö. Förvärvet görs som en inkråmsaffär och omfattar bland annat hyresavtal, inventarier och lager. Personalen, cirka 30 personer, följer med till NSP och tillträdet sker den 1 juli 2014.

- Restaurangerna är placerade i attraktiva citylägen och i takt med att regionen växer ser vi en betydande förbättringspotential från nuvarande försäljningsnivåer. Affären ligger i linje med vårt fokus på tillväxt genom nyetableringar eller förvärv när tillfälle ges. Affären bidrar till att vår position stärks i Malmöområdet där vi tidigare har åtta Burger King-restauranger, säger Morgan Jallinder, vd för NSP.

Informationen är sådan som NSP ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 juli 2014.

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 800 miljoner kronor och omfattar 61 Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden samt franchisetagare till KFC (Kentucky Fried Chicken) och TGI Friday's. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se