NSP NOTERAR FÖRETAGSOBLIGATIONER

Nordic Service Partners Holding AB (publ) offentliggör prospekt och noterar företagsobligationer vid NASDAQ OMX Stockholm.

NSP offentliggjorde den 18 juni 2014 att bolaget fattat beslut om att emittera ett femårigt obligationslån om 200 MSEK med en rörlig ränta om STIBOR (3 månader) + 5,25 procent.

Bolaget har med anledning av noteringen av obligationerna vid NASDAQ OMX Stockholm upprättat ett prospekt som godkänts av Finansinspektionen. Prospektet kommer att finnas tillgängligt på bolagets webbplats (www.nordicservicepartners.se) och Finansinspektionens webbplats (www.fi.se). Obligationerna kan handlas från och med den 18 juli 2014 under kortnamnet NSPH.

Informationen är sådan som NSP ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 juli 2014.

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 800 miljoner kronor och omfattar 61 Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden samt franchisetagare till KFC (Kentucky Fried Chicken) och TGI Friday's. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se