NSP:s styrelse har anlitat SEB Corporate Finance som finansiell rådgivare avseende det uppköpserbjudande som föreligger på NSP

NSP:s styrelse har beslutat att anlita SEB Corporate Finance som finansiell rådgivare till styrelsen i syfte att undersöka alternativ till föreliggande bud på NSP om 18 kronor per aktie.
Aktieägare representerande mer än 50 % av aktierna i NSP har meddelat styrelsen att de stödjer styrelsens beslut.

Informationen är sådan som NSP ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 april 2015 .

För vidare frågor, kontakta:
Jaan Kaber, Styrelsens ordförande, 0708-787 842

Nordic Service Partners Holding AB (publ) (NSP) grundades 2004 och är idag ett av Sveriges största restaurangföretag med inriktning på snabbservicerestauranger. NSP:s verksamhet omsätter cirka 800 miljoner kronor och omfattar ett 60-tal Burger King-restauranger i Sverige och Danmark. NSP är Burger Kings största franchisetagare i Norden samt franchisetagare till KFC (Kentucky Fried Chicken) och TGI Fridays. NSP:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm. För mer information se www.nordicservicepartners.se