NSPs försäljning ökade med 10 procent i augusti

För augusti 2008 uppgick försäljningen inom Nordic Service Partners Holding (NSP) till 57,0 MSEK (51,8) vilket är en ökning med 10,1 procent jämfört med samma månad föregående år.

Ackumulerat under perioden januari – augusti uppgick nettoomsättningen till 427,8 MSEK (348,6), vilket motsvarar en ökning med 22,7 procent jämfört med motsvarande period föregående år. Försäljningen för jämförbara enheter ökade med 6,2 procent under augusti och har ökat med 0,2 procent under året.

NSP drev vid utgången av augusti 41 fristående restauranger (40) samt 14 enheter (8) i fem så kallade food courts (3), det vill säga restauranglösningar för köpcentrum, gallerior och arenor.

Ulf Wahlstedt, CEO NSP, telefon 08-410 189 50, mobil 0705-100 113