NSPs försäljning ökade med 9 procent under maj

För maj 2009 uppgick försäljningen inom Nordic Service Partners Holdings (NSP) restauranger till 61,7 MSEK (56,6) vilket är en ökning med 9,0 procent jämfört med samma månad föregående år.

Ackumulerat under perioden januari – maj uppgick nettoomsättningen till 283,9 MSEK (264,0), vilket motsvarar en ökning med 7,5 procent jämfört med motsvarande period föregående år. Försäljningen för jämförbara enheter ökade med 2,0 procent under maj och har minskat med 1,5 procent under året. NSP drev vid utgången av maj 43 fristående restauranger (42) samt 15 enheter (13) i fem så kallade food courts (5), det vill säga restauranglösningar för köpcentrum, gallerior och arenor.