FLERA NYA UPPDRAGSGIVARE TILL HOUSE OF FRIENDS

House of Friends (Nordkom under föreslagen namnändring) upplever nu en stark tillströmning av såväl nationella som internationella uppdrag. Nedan presenteras några av de nya uppdragsgivarna. Magnus Widgren , koncernchef HofF kommenterar den ökade kundtillströmningen:

"Vi har helt klart haft medvind vad gäller att attrahera nya uppdragsgivare till vårt hus. Glädjande är att alla byråerna i koncernen är starkt efterfrågade. Jag är mycket stolt över hur personalen lyckats samarbeta mellan byråerna för att utöka affärer och skapa nytta för uppdragsgivarna."

AGA tecknar internationellt samarbetsavtal med DONE by Friends för produktionsbyråtjänster till AGA:s verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Litauen och Island.

Magnus Widgren, koncernchef House of Friends kommenterar: ”AGA valde DONE by Friends på grund av att vi är en av de största och mest väletablerade produktionsbyråerna i Norden. Vi kunde på ett trovärdigt sätt visa att vi på ett effektivt sätt kan hantera stora och spridda organisationer med behov av många produktioner av taktisk marknadskommunikation och information.”

DONE by Friends utökar även sitt avtal med Bonnier Tidskrifter. Avtalet rör bildbehandling och omfattar numera titlarna; Vecko Revyn, Amelia, Damernas Värld, Sköna Hem, Tara, Allt i Hemmet, Topphälsa, Family living, Mama, M Magasin, 101 idéer, Allt om Mat, Allt om trädgård, Kamratposten, Privata Affärer, Placeringsguiden, Korsord, Teknikens Värld, Klassiska Bilar, Tjänstebilen, Alla Bilar, Veckorevyn, Vi föräldrar , Vi föräldrar special, Gods & Gårdar, Lantliv, Lantliv Mat & Vin, Hembakat, Leivotaan, Allt om Vin  och  Allt om Vin Nyhetsbrev.

Delicard väljer reklambyrån Scholz & Friends i samarbete med DONE by Friends för årets kommunikationsinsatser.

Bonnier News väljer House of Friends nya digitalbyrå True Friends för digital marknadskommunikation åt titlarna Dagens Nyheter och Dagen Industri. Bonniers News försäljningschef Julia Lundmark kommenterar: ”True Friends har visat oss hur vi kan möta en digital omställning med kreativ och taktisk digital smartness.”

Magnus Widgren, VD
magnus.widgren@s-f.se, 070-877 02 80

Mikael Behm, CFO
mikael.behm@nordkom.se, 070-814 33 35

OM HOUSE OF FRIENDS:

House of Friends (Nordkom under namnändring) är en kommunikationskoncern som är noterad på First North. Koncernens huvudverksamhet är kommunikation i digitala och traditionella kanaler och består av reklambyrån Scholz & Friends, DM/RM-byrån Friends & Tactics, Marketing Automationbyrån Friends & Insights, produktionsbyrån för rörlig media Parapix och produktionsbyrån för digital kommunikation Done by Friends. Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser.