Nordkoms VD slutar under 2015

Henrik Andreasson har valt att avsluta sin anställning på Nordkom men kommer vara till bolagets förfogande till den sista juni 2015.

”Henrik har under sex år haft ledande positioner inom bolaget där han de senaste två åren agerat som VD. Under Henriks tid har bolaget utvecklats till ett av de starkaste i sin bransch. Vi uppskattar det engagemang och lojalitet Henrik har haft till bolaget, Henrik har nu valt och gå vidare och vi önskar honom lycka till i sina framtida utmaningar.” säger styrelseordförande Johan Hessius.

”Jag är glad och stolt över den utveckling bolaget har haft de senaste sex åren. Vi har mer än fördubblat vår omsättning, expanderat vår verksamhet geografiskt och skapat två affärsområden som var för sig tillhör de ledande i sin bransch. Efter sex år inom bolaget är det dags för mig att gå vidare och därmed lämna över till Nordkoms nästa vd.” säger Henrik Andreasson.

En rekrytering av ersättare har inletts och en ersättare kommer presenteras under nästa halvår.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

Johan Hessius, Styrelseordförande Nordkom AB

johan.hessius@lindahl.se, Tel 08-729 94 00

Nordkom är en kommunikationskoncern som är noterad på First North. Koncernens huvudverksamhet är kommunikation i digitala och traditionella kanaler och representeras av affärsområdena Ottoboni och Done Production. Ottoboni är en av Sveriges största digitala kommunikationsbyråer och Done Production en av Sveriges ledande produktionsbyråer. Nordkom som koncern har funnits i 13 år, har 140 medarbetare som är verksamma i Stockholm, Göteborg och Malmö. Under 2013 omsatte koncernen 177 Mkr och har gått med vinst de senaste 10 åren.