Börssajterna VCW och E24 startar samarbete på IR-marknaden

Börssajterna VCW och E24 startar samarbete på IR-marknaden Den Internetbaserade affärstidningen Ekonomi24 och börsinformationsportalen VCW börjar samarbeta för att tillsammans erbjuda bättre tjänster för användarna och börsföretagen. I ett första steg lanseras en gemensam diskussionstjänst för Ekonomi24s användare baserad på VCWs diskussionsplattform. Syftet med samarbetet är samtidigt att tillsammans erbjuda nya tjänster på marknaden för Investerarrelationer. "Vi märker en växande efterfrågan på kreativ IR. Tillsammans med E24 kommer vi erbjuda marknandens mest kostnadseffektiva kanal för börsföretag att kommunicera med sina aktieägare", säger VCWs VD Anders Karlsson. Ekonomi24 och VCW samlar tillsammans större delen av den aktieintresserade publiken på webben. Ekonomi24 började ta betalt av sina användare i början av december, men diskussionstjänsten erbjuds emellertid kostnadsfritt. "VCW är en legendarisk sajt för den diskussionglada börspubliken. Deras diskussiontjänst passar perfekt ihop med det redaktionella innehållet som är Ekonomi24s styrka", säger Thomas Peterssohn, VD för E24. Ekonomi24 lanserades i september 2000 och blev på bara ett år Sveriges näst största ekonomisajt efter Dagens Industri, med över 160.000 användare. I november 2001 belönades E24 med Stora Journalistpriset. I december blev sajten betaltjänst. VCW.se är en av Nordens mest besökta sajter för aktieintresserade. Varje dag besöker ca 11 000 tusen unika datorer VCW.se för att läsa aktietips, nyheter, aktiekurser och speciella s k Live Hearings med börsbolag. VCWs populära diskussionstjänst kring börs och finans har dagligen tusentals inlägg. Till VCW hör även DagensFinans.se som dagligen levererar analyser och råd till aktiemarknaden. VCW startades 1997 och är därmed en av Sveriges äldsta och mest etablerade informationsportaler. För ytterligare information kontakta Anders Karlsson, VD VCW, 031-61 42 50, 070-6066900 Klas Danielsson, koncernchef Nordnet, 08-506 33021, 0708-744574 Nordnet är en Internetmäklare vars kärnverksamhet är värdepappershandel via Internet. Nordnet är resultatet av samgåendet mellan Sveriges tidigare två största Internetmäklare TeleTrade och Nordnet. Nordnet består förutom av Nordnet Sverige (www.nordnet.se) av Nordnet Norge ( www.nordnet.no ) , Nordnet Danmark ( www.nordnet.dk )och Eurotrade Securities S.A.i Luxemburg ( www eurotrade.lu ). Nordnet är den största Internetmäklaren i Norden, och en av de absolut största mäklarfirmorna totalt sett i Sverige mätt i antal transaktioner. Nordnet Försäkringsmäklare och Börsinformationsportalen VCW.se ingår även i koncernen. Nordnet AB (publ) är namnändrat från TeleTrade Financial Services AB (publ). Nordnet-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00780/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00780/bit0002.pdf

Nordnet är en bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se