Experterna utökas med Peter Benson

Idag tillkommer Peter Benson som ny expert hos Nordnets Analys och placeringstjänst Experterna. Peter Benson skall precis som de andra Experterna förvalta en aktieportfölj som Nordnets kunder kan följa i realtid. Deras egna analyser ligger till grund för aktieaffärerna och alla kunder kan följa utvecklingen i realtid.

”Våra kunder har visat ett enormt intresse för Experterna sedan vi lanserade tjänsten i slutet av juni. Kunderna uppskattar att de får analys på riktigt, d v s om Experterna gör rätt tjänar de pengar och om de gör fel så förlorar de pengar, dessutom inför öppen ridå”, säger Jessica Gertun, informationschef på Nordnet. Peter Bensons startvärde i portföljen är 1 000 000 kronor. Placeringsinriktningen är stora börsbolag som han anser är fundamentalt undervärderade. ”Peter Bensons portfölj kompletterar våra övriga Experters portföljer. Tanken är att alla kunder skall kunna inspireras av någon av portföljerna eller hitta en kombination som de tycker är intressant”, säger Jessica Gertun. Peter Benson är en av Sveriges mest uppskattade ekonomijournalister. Han valdes åren 2002 och 2003 till Sveriges bästa ekonomijournalist. 2001 tilldelades han det Stora Journalistpriset då han arbetade på Dagens Industri. Sedan 2004 är han chefredaktör på tidningen Börsveckan. De övriga Experterna är: Björn Davegårdh och Anders Kjäll, två av Sveriges mest erfarna och välkända aktieexperter, förvaltar tillsammans en av portföljerna. Deras fokus är normalt på aktier i mindre och medelstora bolag. Peter Malmqvist, Nordnets analyschef och välkänd aktieexpert, förvaltar en portfölj. Peter är mer intresserad av större bolag och makroekonomiska trender. Roger Jansson, aktieanalytiker på Nordnet, förvaltar en portfölj. Roger är inriktad på aktiv handel och att fånga trender på kort- och medellång sikt med hjälp av teknisk analys. För ytterligare information kontakta: Jessica Gertun, Informationschef, 08-506 330 30, 0709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

Nordnet är en bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se