Hedgefonder i topp när fondsparare väljer fonder

Hedgefonder i topp när fondsparare väljer fonder Under juni månad var intresset för hedgefonder fortsatt mycket starkt. Av de fem mest handlade fonderna tog hedgefonder fyra platser. "Precis som tidigare under året är det mest fonder som har visat en positiv avkastning under de senaste 6-12 månaderna som får flödena. Dit hör förutom flera framgångsrika hedgefonder även ränte- och östeuropafonder. Intresset för hedgefonder är stort även med anledning av att finansierings- & belåningsmöjligheterna för dessa är mycket fördelaktiga", säger Klas Danielsson, vd på Nordnet. 10 mest handlade fonderna under juni 2003 1. Helios (hedgefond) 2. Nektar (hedgefond) 3. Länsförsäkringar Penningmarknadsfond 4. Zenit (hedgefond) 5. Lynx (hedgefond) 6. Lannebo Sverige 7. East Capital Baltikum 8. Fidelity American Growth Fund 9. ODIN Sverige 10. East Capital Ryssland Nordnets mest handlade fonder under juni 2003 Källa: Nordnet Marknadsplatsen för hedgefonder växer Nordnet Hedge, marknadsplatsen för hedgefonder, utökades under andra kvartalet med fyra stycken hedgefonder, senast Futuris och Manticore. Totalt handlas nu 12 st hedgefonder på marknadsplatsen som innan årets slut kan komma att utökas med ytterligare upp till ca 5 st hedgefonder. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=27947 För ytterligare information kontakta: Klas Danielsson, vd, 08-506 330 30, 0708-744574, klas.danielsson@nordnet.se Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. erbjuder en Internetmäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK- försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/02/20030702BIT00300/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/02/20030702BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/02/20030702BIT00300/bild.html Pictures

Nordnet är en bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se