Inbjudan till företagspresentation med anledning av förvärvet av Stocknet

Inbjudan till företagspresentation med anledning av förvärvet av Stocknet Nordnet inbjuder till företags- och verksamhetspresentation med anledning av det pågående förvärvet av den norska Internetmäklaren Stocknet. Stocknet tillför ca 27 000 aktiva depåkunder på fyra marknader vilket medför att Nordnet sammantaget får ca 100 000 aktiva depåkunder på fem marknader med ett samlat depåvärde om ca 18 mdr kr. Förvärvet medför att Nordnet blir marknadsdominerande i Norge och Danmark. Nordnet är sedan tidigare största Internetmäklare på Stockholmsbörsen mätt i antal transaktioner. Förvärvet medför även att Nordnet går utanför Norden och in på den tyska marknaden. Sedan tidigare arbetar Nordnet för en lansering i Finland innan årsskiftet. Aktieägare, media, analytiker och andra intresserade anmäler sig till presentationen genom att sända ett email till: presentation@nordnet.se. Presentationen genomförs av Nordnets VD Klas Danielsson. Moderator är Peter Malmqvist, oberoende aktieanalytiker. Tid och plats: Onsdagen den 1 september klockan 12.30-13.30. Salén Konferens, Lokal Olympia, Norrlandsgatan 15, Stockholm. Med början kl.12.00 serveras en enklare smörgåslunch med dryck och kaffe i angränsande lokal. För ytterligare information kontakta: Klas Danielsson, vd Nordnet, 08-506 330 30, 0708-744574, klas.danielsson@nordnet.se Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. erbjuder en Internetmäklartjänst från Luxemburg. Internetmäklaren Aktiedirekt erbjuder marknadens enklaste och billigaste tjänst. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk , Aktiedirekt www.aktiedirekt.se och Eurotrade www.eurotrade.lu . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/25/20040825BIT00110/wkr0001.pdf

Nordnet är en bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se