Nordnet Danmark har lanserat nya tjänster

Nordnet Danmark har lanserat nya tjänster Nordnet Danmark har lanserat nya tjänster. Lanseringen medför att Nordnet stärker sitt kunderbjudande och sin konkurrenskraft på den danska marknaden. En heltäckande tjänst med handel och information för den danska, svenska och amerikanska marknaden erbjuds. Dessutom erbjuds kunderna valutakonton i de valutor som aktierna handlas tillsammans med fri valutaväxling där kunden bestämmer om och när man vill växla mellan olika valutor. Nyhetsutbudet i tjänsten är unikt med realtidsnyheter från den danska, svenska och internationella marknaden genom nyheter från RB-Börsen, Nyhetsbyrån Direkt och Dow Jones Newswire. Nordnets marknadsledande realtidstjänst WinTrade har lanserats i Danmark Realtidsapplikationen och programvaran WinTrade har även lanserats på danska. WinTrade Danmark inkluderar komplett handel, information och analys på både den danska och svenska aktiemarknaden. WinTrade är den enda realtidstjänsten i Danmark med finansiell information, handel och analys helt integrerat. För ytterligare information: Kontakta: Klas Danielsson, VD, 08-506 330 00, 0708-744 574 Nordnet är en Internetmäklare vars kärnverksamhet är värdepappershandel via Internet. Nordnet består av Nordnet Sverige (www.nordnet.se), Nordnet Norge ( www.nordnet.no ) , Nordnet Danmark ( www.nordnet.dk )och Eurotrade Securities S.A.i Luxemburg (www.eurotrade.lu) . Nordnet är den största Internetmäklaren i Norden, och en av de absolut största mäklarfirmorna totalt sett i Sverige, mätt i antal transaktioner. Nordnet-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-listan. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00120/wkr0002.pdf

Nordnet är en bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se