Nordnet har två av Sveriges tre mest använda Internetsajter

Nordnet har två av Sveriges tre mest använda Internetsajter Internetmäklaren Nordnet Securities och Börsinformationsportalen VCW placerar sig som nummer 2 och nummer 3 bland de sajter där besökaren spenderar mest tid. Undersökningen, som avser oktober, är genomförd av Jupiter MMXI som är den ledande aktören för mätningar och analyser på Internet. Undersökningen över genomsnittligt tillbringad tid per unik besökare finns tillgänglig på adressen http://se.jupitermmxi.com/xp/se/data/thetop.xml . Topplaceringarna är följande: 1. Lunarstorm (lunarstorm.se) 2. Nordnet (teletrade.se eller nordnet.se) 3. VCW (vcw.se) 4. UR (ur.se) -Det här resultatet visar att vi erbjuder marknadsledande och innehållsrika tjänster som ger våra kunder god service och mervärde, säger koncernchef Klas Danielsson. För ytterligare information kontakta Klas Danielsson, koncernchef, 08-506 330 00, 0708-744 574 Nordnet är en Internetmäklare vars kärnverksamhet är värdepappershandel via Internet. Nordnet är resultatet av samgåendet mellan Sveriges tidigare två största Internetmäklare TeleTrade och Nordnet. Nordnet består förutom av Nordnet Sverige (www.nordnet.se) av Nordnet Norge ( www.nordnet.no ) , Nordnet Danmark ( www.nordnet.dk )och Eurotrade Securities S.A.i Luxemburg ( www eurotrade.lu ). Nordnet är den största Internetmäklaren i Norden, och en av de absolut största mäklarfirmorna totalt sett i Sverige mätt i antal transaktioner. Nordnet Försäkringsmäklare och Börsinformationsportalen VCW.se ingår även i koncernen. Nordnet AB (publ) är namnändrat från TeleTrade Financial Services AB (publ). Nordnet-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/14/20011214BIT00400/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/14/20011214BIT00400/bit0002.pdf

Nordnet är en bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se