Nordnet lanserar pensionsprodukter i Danmark

I dag lanserar Nordnet pensionsprodukter i Danmark. Pensionskunderna kommer att erbjudas handel i aktier, börshandlade danska investeringsföreningar och handel i över 200 internationella fonder.

Sedan tidigare erbjuder Nordnet pensionsprodukter i Sverige och Norge. Nu är turen kommen till Danmark. - Vår vision är att Nordnet ska bli Nordens ledande bank inom sparande. Breddningen av vårt produkterbjudande i Danmark innebär att ytterligare ett viktigt steg tas på vägen mot visionen, säger Nordnets vd Carl-Viggo Östlund. Nordnet har i dag cirka 15 000 kunder i Danmark och samtliga är även potentiella pensionskunder. - Under våren har vi upplevt vår starkaste tillväxtperiod någonsin i Danmark och efterfrågan på pensionsprodukter har länge varit stor. Våra framtida tillväxtmöjligheter i Danmark ser därför mycket lovande ut, säger Nordnets Country General Manager i Danmark, Max Gandrup. I maj i år etablerade Nordnet ett börsrum och ett säljkontor i Köpenhamn. Från och med i dag utökas satsningen med pensionsprodukter.

Nordnet är en bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se