Nordnet startar insamling till Röda Korset för flodvågornas offer

Nordnet har startat en insamling till Röda Korset för flodvågornas offer. Insamlingen genomförs via Internet på Nordnets hemsida. Nordnets kunder loggar in i Internetmäklartjänsten och kan där med några klick ange belopp och genomföra gåvan. Beloppet dras automatiskt från kundens depåkonto. Nordnet bidrar själv till Röda Korset med 150 000 SEK. ”Vi vill med vår verksamhet och det vi gör bidra med vad vi kan. Genom att göra det enkelt och tillgängligt för våra kunder att ge en gåva som dras direkt från deras depåer hoppas vi att många väljer att ge stöd till katastrofens offer”, säger Jessica Gertun, ansvarig för kundkommunikation på Nordnet. För ytterligare information kontakta: Jessica Gertun, chef kundkommunikation, 08-50633030, 070-969 74 24

Nordnet är en digital bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se