Telelogic och Song Networks överraskningar på daytraders topplista

Telelogic och Song Networks överraskningar på daytraders topplista Programvaruföretaget Telelogic och teleoperatören Song Networks är ett par av överraskningarna bland favoritaktierna hos daytraders. Det visar en färsk undersökning som genomförts av nätmäklaren Nordnet baserat på kundernas handel de senaste månaderna. Listan toppas av Ericsson och Nokia. Nordnet har tittat på antalet avslut och tagit fram en lista över de 20 populäraste aktierna hos daytraders. Att listan toppas av telekomjättarna Ericsson och Nokia höjer inga ögonbryn. Däremot att bolag som Telelogic, Song, nätverksföretaget Switchcore och internetkonsulten Adcore finns med bland de tio främsta. - Kombinationen god likviditet och kraftiga kurssvängningar är det som skapar stort intresse hos privatpersoner. Vad vi också ser är att RISK i sig skapar intresse. Om en aktie rör sig kraftigt upp och ned skapar det intresse och därmed handel och likviditet. Enbart likviditet räcker inte för att skapa intresse hos privatpersoner. Det här bekräftas bl.a. av att ingen av storbankernas aktier finns med på 20 i topp listan, säger Klas Danielsson VD på Nordnet. Här är listan över de 20 hetaste aktierna hos daytraders: 1 Ericsson 2 Nokia 3 Telelogic 4 Song Networks 5 Skandia 6 Switchcore 7 Adcore 8 Telia 9 Framfab 10 Boss Media 11 Enea Data 12 WM data 13 Effnet 14 Cell Network 15 IFS 16 ABB 17 Utfors 18 Boliden 19 H&M 20 Skanska För ytterligare information kontakta Klas Danielsson, koncernchef, 08-506 330 00, 0708-744 574 Nordnet är en Internetmäklare vars kärnverksamhet är värdepappershandel via Internet. Nordnet är resultatet av samgåendet mellan Sveriges tidigare två största Internetmäklare TeleTrade och Nordnet. Nordnet består förutom av Nordnet Sverige (www.nordnet.se) av Nordnet Norge ( www.nordnet.no ) , Nordnet Danmark ( www.nordnet.dk )och Eurotrade Securities S.A.i Luxemburg ( www eurotrade.lu ). Nordnet är den största Internetmäklaren i Norden, och en av de absolut största mäklarfirmorna totalt sett i Sverige mätt i antal transaktioner. Nordnet Försäkringsmäklare och Börsinformationsportalen VCW.se ingår även i koncernen. Nordnet AB (publ) är namnändrat från TeleTrade Financial Services AB (publ). Nordnet-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00110/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT00110/bit0001.pdf

Nordnet är en bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se