Välkomna till en färgstark trendkväll med avtäckning av Årets kulör 2014

Report this content

Kvällen den 16 oktober bjuder Nordsjö in till en italiensk aperitivo för att fira Colour of the Year 2014. Experter inom design och interiör visar nyckeltrenderna 2014. På plats finns bland annat Heleen van Gent från Akzo Nobels estetiska råd, Jennie Åkesson som är Nordic Colour Manager på Nordsjö och tv-inredaren Hanna Wessman. Det blir en kväll full av färg, inspiration och styling!

Klockan 18.30–20.00
Delight Studios – Studio 1
Heliosgatan 13 – Hammarby Sjöstad

OSA senast 15/10 till osa@changeworld.se
Begränsat antal platser.

Vi ses!

www.nordsjo.se
#colourfutures

För mer information kontakta:
Ida Nilsson, presskontakt, Change
Tfn: 0709-134037, E-post: ida.nilsson@changeworld.se

Om Nordsjö
Nordsjö-varumärket har sina rötter i Nordström & Sjögren AB, som startade sin verksamhet redan 1903. I dag är Nordsjö ett av de ledande och mest innovativa varumärkena i Norden. Vi har stort fokus på att utveckla och tillverka produkter som är hållbara för vår miljö och vår ambition är att ligga steget före samhällets lagar och krav. Vid vår anläggning i Sege utanför Malmö, som är Nordens största, utvecklas och tillverkas färg, lack, spackel och träskydd för konsument och yrkesmålare. Nordsjö ingår i AkzoNobel-koncernen, som är väldens största färgtillverkare.

Om AkzoNobel
AkzoNobel är världens största färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier, bygglim och limsystem. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara lösningar för våra kunder. Bland våra välkända varumärken finns Eka, International, Dulux och Sikkens. Vi är ett Global Fortune 500-företag och rankas återkommande som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling. Med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, är vi verksamma i fler än 80 länder, där våra 55 000 engagerade medarbetare levererar Tomorrow's Answers Today™.

Taggar: