North Investment Group AB kontrollerar 87,1 procent av aktierna och 90,2 procent av rösterna i ACAP Invest AB (publ).

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras eller publiceras till eller inom Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Erbjudandet lämnas inte till (och accepter godkänns inte från) personer i dessa länder eller personer i något annat land där accept av erbjudandet skulle kräva ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

North Investment Group AB, org. nr. 556972-0468, (”North Investment Group”) offentliggjorde genom pressmeddelande den 26 juni 2014 ett kontanterbjudande till aktieägarna och innehavarna av konvertibler i ACAP Invest AB (publ) att överlåta samtliga aktier och konvertibler i ACAP Invest till North Investment Group (”Erbjudandet”). Villkoren för Erbjudandet framgår av en erbjudandehandling som offentliggjordes samma dag (”Erbjudandehandlingen”).

Acceptfristen löpte under perioden 30 juni – 28 juli 2014. Ett tillägg till Erbjudandehandlingen godkändes och registrerades av Finansinspektionen samt offentliggjordes på North Investment Group:s hemsida www.northinvestmentgroup.se den 17 juli 2014. Genom pressmeddelande den 29 juni 2014 förlängdes acceptfristen till den 26 augusti 2014.

Erbjudandet har accepterats av aktieägare och konvertibelinnehavare motsvarande 90,2 procent av rösterna och 87,1 procent av aktiekapitalet i ACAP Invest och 87,3 procent av det sammanlagda antalet konvertibler i ACAP Invest. North Investment Group ägde inte några aktier eller konvertibler i ACAP Invest före Erbjudandets offentliggörande och har inte förvärvat några aktier eller konvertibler utanför Erbjudandet.

Trots att samtliga villkor för Erbjudandets fullföljande inte är uppfyllda har North Investment Group beslutat att fullfölja Erbjudandet. Redovisning av likvid till de aktieägare som har accepterat Erbjudandet under den förlängda acceptfristen beräknas kunna påbörjas omkring den 3 september 2014.

North Investment Group kommer begära att en extra bolagsstämma hålls i ACAP Invest i syfte att utse en ny styrelse.

Trond Frigaard, tel. +47 951 33 616
Ellen Hanetho, tel. +47 482 20 750

Informationen i detta pressmeddelande lämnades för publicering den 28 augusti 2014 kl. 17.00 (CET).

Taggar: