Tillägg till erbjudandehandlingen avseende North Investment Group AB:s kontanterbjudande till aktieägarna och konvertibelinnehavarna i ACAP Invest

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras eller publiceras till eller inom Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Erbjudandet lämnas inte till (och accepter godkänns inte från) personer i dessa länder eller personer i något annat land där accept av erbjudandet skulle kräva ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

North Investment Group AB, org. nr. 556972-0468, (”North Investment Group”) offentliggjorde genom pressmeddelande den 26 juni 2014 ett kontanterbjudande till aktieägarna och innehavarna av konvertibler i ACAP Invest AB (publ) att överlåta samtliga aktier och konvertibler i ACAP Invest till North Investment Group (”Erbjudandet”).

Ett tillägg till erbjudandehandlingen, som offentliggjordes den 26 juni 2014 (”Erbjudandehandlingen”), avseende Erbjudandet har godkänts och registrerats av Finansinspektionen samt offentliggjorts på North Investment Group:s hemsida www.northinvestmentgroup.se idag.

Tillägget till erbjudandehandlingen har offentliggjorts med anledning av felaktiga uppgifter i de utdrag ur resultat- och balansräkningar som återfinns i avsnittet Historisk finansiell information i sammandrag, sidorna 16–17 i Erbjudandehandlingen. De felaktiga utdragen ur resultat- och balansräkningarna är orsakade av ett tekniskt fel i den slutliga versionen av Erbjudandehandlingen.

Trond Frigaard, tel. +47 951 33 616.

Ellen Hanetho, tel. +47 482 20 750.

Informationen i detta pressmeddelande lämnades för publicering den 17 juli 2014 kl. 11:30 (CET).

Taggar: