Freshworks lanserar SaaS-branschens första helt integrerade kundengagemangsplattform

Report this content

Stockholm , 25 september 2018– Freshworks, ledande leverantör av molnbaserad programvara för kundengagemang, tillkännagav idag lanseringen av en enhetlig marknadsplatsplattform, Freshworks Marketplace, som gör det möjligt för företag och utvecklare att enkelt bygga appar som ger en komplett översikt av kundinformation.  Plattformen ett enkelt gränssnitt så att kunderna utan problem kan testa och installera pålitliga applikationer med ett klick. Nu kan företag fullt ut utnyttja styrkan hos plattformsfunktioner som serverlös databehandling och schemalagda evenemang för att hjälpa dem att snabbt kunna bygga och integrera appar med Freshworks-sviten och utöka Freshworks-produkternas kapacitet.

-       Styrkan i Freshworks-plattformen gör att utvecklare kan bygga integrationer som omfattar olika produkter i Freshworks-sviten, medan den enhetliga marknadsplatsen ger ett enda gränssnitt för kunderna att se appar som fungerar med flera Freshworks-produkter”, säger Girish Mathrubootham, VD för Freshworks.

Freshworks Marketplace, har haft en snabb tillväxt och uppnådde 100 appar under sitt första år, 300 året efter och har nu 450 appar bara fem månader senare. Idag har Freshworks kunder installerat fler än 150 000 appar sedan marknadsplatsen lanserades.

-       Eftersom produkterna sömlöst kommunicerar med varandra har vi upplevt ett förbättrat kundengagemang och en betydande minskning av kundbortfallet tack vare den
kombinerade styrkan hos Freshdesk, Freshsales och Freshchat, säger Freshworks 360-kunden Krish Subramanian, VD för Chargebee.

Med automatiska integrationer till alla Freshworks-produkter gör applikationer på Freshworks Marketplace det möjligt för företagen att interagera med kunder över alla beröringspunkter. SmileBack, vilket är en lösning för kundåterkoppling, ansluter till både Freshdesk och Freshsales för att säkerställa att negativa kundinteraktioner på Freshdesk direkt kopplas till motsvarande CRM-data i Freshsales. Det gör det möjligt för kundteamet att vidta nödvändiga åtgärder för att förbättra kundrelationerna.

-       Integreringen med Freshworks gör att vi kan erbjuda proaktivt kundengagemang, hjälpa till att bygga upp varaktiga kundrelationer och minska bortfallet för företag över hela världen”, säger Ryan Grant Little, VD för SmileBack.

Du finner mer information om Freshworks enhetliga marknadsplatsplattform på https://apps.freshworks.com

Om Freshworks

Freshworks Inc., är den ledande leverantören av molnbaserad programvara för kundengagemang.Freshworks produkter gör det enkelt för team att samarbeta med varandra och hjälper dem att tillhandahålla kunderna den bästa möjliga upplevelsen. Freshworks produktsvit omfattar Freshdesk (helpdesk för kundsupport), Freshservice (ITSM-verktyg), Freshsales (programvara för försäljnings-CRM), Freshcaller (programvara för callcenter), Freshchat (programvara för kundkommunikation), Freshteam (spårningsprogramvara för sökande) och Freshmarketer (svit för konverteringsoptimering). Freshworks Inc. stöds av Accel, Tiger Global Management, CapitalG och Sequoia Capital India. Freshworks huvudkontor ligger i San Bruno, Kalifornien, med globala kontor i Indien, Storbritannien, Australien och Tyskland. Företagets svit med Saas-produkter används av över 150 000 kunder över hela världen inklusive Honda, Bridgestone, Hugo Boss, University of Pennsylvania, Toshiba och Cisco.